Definizione di Masterbatch
Masterbatch, canusciutu macari comu spezie di culore, hè un tipu di aggregatu preparatu caricando uniformemente pigmenti o coloranti super-costanti in resina..
Diversi vantaghji di utilizà masterbatch di culore: 1. Hè benefica per mantene a stabilità chimica di u pigmentu è a stabilità di u culore; 2. Fate chì u pigmentu hà una megliu dispersibilità in plastica; 3. Prutegge a salute di l'operatori; 4. Prucessu simplice, faciule di cambià u culore; 5. L'ambiente hè pulitu è ùn macchia micca l'utensili; 6. Risparmiate tempu è materie prime.
U masterbatch di culore hè utilizatu per a colorazione di polietilene, polipropilene, polistirene, ABS, nylon, PC, PMMA, PET, e altre resine, è hè ancu largamente utilizatu in imballaggi chimichi di ogni ghjornu, imballaggio cosmeticu, imballaggi alimentari, imballaggio farmaceuticu, l'apparecchi di casa, Filmi agriculi, pezzi d'auto, equipamentu per a salute, fibres, vestiti, fili è cavi, è altri campi.
Principiu di Prucessu di Matching Color Masterbatch
01. Legge Cromatica Complementaria
U metudu di l'anellu di culore hè spessu usatu per u mischju di certi culori, chì pò esse discrittu in forma di anelli, cum'è mostra in a figura seguente.
Ogni bloccu in forma di fan in a figura rapprisenta una luce di culore, è ci hè una altra luce di culore currispundente in forma di fan à l'angulu oppostu. Stu paru di luci di culore sò chjamati culore cumplementari.
Se un culore hè mischju cù u so cumplementu in proporzioni propiu, produce grisgiu; se i dui sò mischiati in altre proporzioni, pruduce un culore desaturatu cù proporzioni apprussimatamente più grande di i cumpunenti di u culore.
02. Cromaticità intermedia
A mistura di qualsiasi dui culori micca cumplementarii pruduce un culore intermediu, a tonalità di quale hè determinata da a quantità relative di i dui culori, è a saturazione di quale hè determinata da a distanza di i dui in ordine di tonalità.
03. a lege di sustituzione
I culori simili sò simili dopu à mischjà. Se u culore A = u culore B, culore C = culore D, tandu: culore A + culore C = culore B + culore D. Dunque, a ricerca di i toni listessi o simili hè un prublema cumuni in u prucessu di currispondenza di culore. A mostra originale è a replica apparisceranu metamerismu o metamerismu apprussimativu, è hè difficiule di ottene a stessa curva di riflettanza spettrale.
04. Mix di culori è pigmenti (mischju sottrattivu)
A ghjente spessu si riferisce à u rossu, giallu è blu cum'è i trè culori primari. I dui culori primari sò cumminati per furmà culori secundari. Ci sò ancu trè culori secundari.
In basa di u culore primariu o culore secundariu, dilutendu cù u biancu, pudete ottene rosa chjaru, turchinu chjaru, lacu blu è altre sfumature di culori diffirenti; aghjunghje diverse quantità di neru, pudete piglià marroni, marrone scuro, verde neru è altri culori brillanti. culori diffirenti.
Dunque, u biancu è u neru sò spessu chjamati culori chì vanu.
Principiu di Prucessu di Pruduzzione Masterbatch
U prucessu di produzzione più tipicu di masterbatch di culore hè un mixer à alta velocità è un extruder à doppia vite. A superficia di u pigmentu hè trattatu cù additivi, è u pigmentu hè tosatu, disperse è stabilizzata da diverse cumminazzioni di viti. Implica a mistura uniforme è a dispersione di pigmenti è u cuntrollu di u prucessu di stampa di estrusione di viti.
01. Prucessu homogeni di mischju è di dispersione di pigmenti
U mischju uniforme è a dispersione di u pigmentu hè cumpletu principalmente da un mixer d'alta velocità.
Quandu u mixer d'alta velocità hè travagliatu, l'impeller rotante à alta velocità face chì u materiale si move tangenzialmente longu l'impeller per mezu di l'attrito trà a superficia è u materiale è a spinta di u latu contr'à u materiale.. In listessu tempu, per via di l'azzione di a forza centrifuga, u materiale hè ghjittatu à u muru internu di a camara di mischju è si stende longu à a superficia di u muru. Quandu si alza à una certa altezza, per via di l'azzione di gravità, torna à u centru di l'impeller, è poi hè sbulicatu di novu. A cumminazzioni di stu muvimentu ascendente è u muvimentu tangenziale rende u materiale in realtà in un statu di muvimentu spirale cuntinuu up and down.
A causa di l'alta velocità di rotazione di l'impeller, a vitezza di muvimentu di u materiale hè ancu assai veloce, è i particeddi chì si movenu rapidamente si scontranu è si strofinanu l'un à l'altru, cusì chì l'agglomerati sò rotti, a temperatura di u materiale aumenta in modu currispundente, è u mischju interattivu hè realizatu rapidamente à u stessu tempu. Queste azzioni prumove a distribuzione omogenea di cumpunenti è l'assorbimentu di additivi liquidi.
I baffles in a camara di mischju disturbanu ancu u flussu di u materiale, pruvucannu u materiale per furmà un muvimentu aleatoriu è creanu un vortice forte vicinu à i baffles. Per giranti montati in alta, u materiale forma un flussu incruciatu cuntinuu sopra è sottu à l'impeller, risultatu in un mischju più veloce. Dopu chì u mischju hè cumpletu, u medium cooling passa per a giacca, è u materiale rinfriscatu hè scaricatu da u portu di scaricamentu sottu l'azzione di l'impeller.
02. Prucessu di estrusione di viti
L'extrusion molding hè un tipu di trattamentu termale. Sottu l'azzione di a vite rotante, u materiale mischju hè trasportatu continuamente in avanti, durante u quale u materiale hè cuntinuu cumpressu è propulsatu da a pressione. L'attrito, taglio è generazione di calore trà i materiali, trà i materiali è u canna di vite, è à u stessu tempu da u riscaldamentu esternu, a struttura di fasi di i materiali cambia è si fonde gradualmente in una fusione fluida viscosa. Allora, sottu l'azzione di u sistema di estrusione, a fusione di plastica homogeneizzata hè estrusa da a testa di l'extruder è mori à una temperatura è pressione constante, è entra in u prossimu passu di a cunfigurazione, rinfrescante, pulling and pelletizing.
Per ottene una bona dispersione di u pigmentu è mantene a stabilità di dispersione, in più di cuntrullà a cumpusizioni di formulazione è a temperatura di estrusione è a velocità, u rapportu lunghezza-diamitru di a viti è l'arrangiamentu ragiunate è a cumminazzioni di u vitu sò ancu assai impurtanti. In listessu tempu, a temperatura di estrusione hè stabilita secondu i parametri di prestazione termica di a resina di trasportatore in u masterbatch.. Diversi effetti di mischju è di dispersione ponu esse ottenuti cambiendu l'arrangementu è a cumminazione di elementi di viti in a vite..